- A zene legjobb kifejezési fogalma az érzéki erotikus. Ennek a filmnek van egy fojtott erotikája. Megjelenik benne az érzéki megkívánás Szilvi részéről, míg Anna figurája a spirituális szeretet. Megint más Szilvi és Tamás kapcsolata. A drog is jelen van, mint furcsa szexuális szereplő: fizikálisan aszexuális, viszont olthatatlan spirituális viszonyt alakít ki a használójával. Nem véletlenül mondják a heroinisták, hogy életed legjobb numeráját szorozd meg százezerrel, mert olyan a flash. A zenének egyszerre kellett megfognia ezt az érzékit és a spirituálist. Egyszerre szól a drogosok és Mágocs pap nyelvén. Tóth Benedeknek egy nagyon érdekes zenevilágot sikerült létrehoznia, egyfajta gregorián house-t.
A történet központi figurái különös ménage – á – troit alkotnak. Szilvi, a drogban utazó, nem tud választani a földi szerelmet kínáló Tamás és az éteri harmónia lehetőségét felmutató pap között.

Egy utazás története ez a film, emberi viszonyok horizontális és bennsők vertikális metszésében. A megértés és a meg-nem –értettség utifilmje. Emberi pszichékre összpontosít, mégis megkerülhetetlen tényező a környezet. A drogos lány körül egy alternatív zenei világ körvonalazódik, ahol a művészi kifejezésnek rituális eleme a drog. A másik oldalon pedig az egyház jelenik meg, amely aggodalmasan tekint a pap egyéni kezdeményezéseire.
A szakralitás és a rítus párharca ez a film. A monolitikus pap és a határhelyzetek közt vergődő lány egymásra találása, mert a szélső pontok vonzzák egymást. Szerepjátékok sora ez a film, filmszínház – színházfilm. A bizalom, a biztonság keresése a tét.