magazin
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…
továbbmagazin
Nem halok meg – reménykedik a budapesti rákbeteg galériatulajdonos, nem tűnünk el – szól az ukrajnai fiatalok dacos segélykiáltása a háború…
továbbmagazin
Az idei Verzió Filmfesztivál magyar versenyprogramját erősítő Keltető alapvetően egy ökofilm, azonban a főszereplőnek, Mariannak hála jóval többről…
továbbmagazin
Az Ennél csak jobb jöhet című francia vígjáték főszereplői ugyan csak az ingyen sör és egy lány kedvéért csatlakoznak a klímaaktivistákhoz, de az…
továbbmagazin
Az eddig főként középhosszú dokumentumfilmeket készítő Somogyvári Gergő első egész estés alkotása egy különleges barátság lélektanán keresztül enged…
továbbmagazin
Tudor Giurgiu rendező román-magyar koprodukcióban készített nyugtalanító és rendkívül átélhető filmet a romániai forradalom egyik kevéssé ismert…
továbbmagazin
22 évvel a Balra a nap nyugszik után, több évtizedes kihagyás után rendezett ismét nagyjátékfilmet Fésős András, aki a román film sztárjában, Bogdan…
továbbmagazin
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…
továbbmagazin
A katonaságot színészetre cserélő Driver ízlése egészen bámulatos: a Coen tesóktól Scorsesén át Baumbachig a legnagyszerűbb rendezők egész sorához…
továbbmagazin
Hogyan viszonyul a Z generáció 1956-hoz? Ezt a kérdést teszi fel Pigniczky Réka és Kiss Gergő 56/Z című dokumentumfilmje, ami fiatal, MOMÉ-s…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié